"Вересневі Самоцвіти" у Кіровограді відкрили виставою про малого Кропивницького (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 1062

У Кіровоградському обласному академічному музично-драматичному театрі ім. М. Кропивницького пролунали перші театральні дзвоники щорічних "Вересневих Самоцвітів". Право розпочати новий театральний сезон у колисці театрального мистецтва надали заслуженому артисту України Юрію Жеребцову. Саме він на малій сцені театру відновив у часі одного із корифеїв українського театру Марка Кропивницького, зігравши моновиставу "Канікули Кропа".

Вже далеко не юний Юрій Жеребцов на сцені перевтілюється у малого Марка Кропивницького. Він згадує його дитячі і перші школярські роки. Перший навчальний рік закінчився і малий Кропивницький приносить додому грамоти й дипломи, успішно здані екзамени й оди одного із найшанованіших вчителів школи. Уся родина, в будинку якої проживає Марко, обговорює його досягнення й таланти. І раптом до міста приїжджає цирк. Усі мешканці містечка переключаються на приїжджу трупу й обговорюють як би піти на виставу. Втім якщо у дорослих на розваги знайдеться якийсь четвертак, то малому Кропу доведеться побідкатися й поламати голову, де б знайти гроші на цирк. Хлопець навіть наважується на продаж своїх улюблених голубів (діалог з голубкою один із найемоційніших епізодів вистави). На щастя, нічого продавати не довелось, а на цирк поведе малого тато, який якраз приїхав до сина.

Моновистава Юрія Жеребцова - внутрішній діалог головного героя, презентація світу очима дитини, її бажаннями і її можливостями. Вистава "Канікули Кропа" - для уважних. Вона насичена різними ремінісценціями, цитатними рядами допоміжних героїв, навіть лексика оригінального тексту, що використав у своєму мовленні актор (час дії - початок ХІХ ст.), змушує читача напружити свою увагу й логіку, аби до кінця сприйняти почуте. Юрію Жеребцову вдалося передати характери і манери усіх героїв, що мовлять хоча б одне слово від свого імені. Щоправда сприймати малого героя, коли його грає актор у поважному віці, доволі непросто.

Актор постійно контактує з глядачем. Його погляд зупиняється то на одному, то на іншому сидячому у перших рядах. Саме ці моменти наближають присутніх до переживань героя, як у серйозних сценах, так і в гумористичних.

Декоративний склад сцени далеко незавантажений. На задньому фоні лише ті речі, до яких вдається при грі актор. Головним декоративним атрибутом героя стає стілець. Зрештою, як і в багатьох моновиставах Юрія Жеребцова. Це і своєрідне вираження ставлення чи емоції до тієї чи іншої дії у виставі, і момент, коли актор хоч секунду може перепочити.

Моновистава - жанр для посидючих. Чоловіків, які "обожнюють" театр, захопить лише гумор та деякі знайомі побутові сімейні моменти. Сказати, що вистава "Канікули Кропа" суто жіноча чи молодіжна, - не можна, бо це не так. Одним словом, вистава не на масового глядача. Це не модерн чи кітч, це класичне мистецтво, зроблене на досвіді, вишкіленій техніці та майстерності Юрія Жеребцова, а також підтримці художнього керівника Павла Босого та музичного керівника Володимира Бабіюка.

Світлана Дубина
Фото автора

Сподобалася стаття?
Поділитися:
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити