Музей існує для людей - професор Павло Босий (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 658

20 липня у Кропивницькому відбулася публічна лекція Павла Босого, професора сценографії  Райерсонівської школи виконавських мистецтв, Університету ім. Е. Рейерсона, Торонто на тему «Музеї Торонто: взаємовплив будинку  і колекції».

 

 

bosi

На заході були присутні кілька десятків людей, небайдужих до мистецтва. Серед них місцеві науковці, громадські діячі, митці та журналісти.

Перед початком презентації науковець привітав присутніх із перейменуванням міста на Кропивницький та зазначив, що нова назва має можливість об’єднати всіх жителів: хто не забуває про минуле та турбується про майбутнє.

Крім того, Босий наголосив, що він хотів відійти від формалізму, тому обрав формат публічної лекції.

В ході заходу професор чимало зупинявся на історичному становленні музеїв, про які він розповідав. «Форт-Йорк», «Галерея мистецтв провінції Онтаріо» та інші об’єкти лекції, за його словами, демонструють той взаємозв’язок їх становлення із тим, які вони є нині, оскільки в центрі їх експозицій знаходяться фрагменти історії міста та їх розвитку. Проте, Павло Босий, зауважує, що в цей же час конструкція сучасного стану їх будівель та їх наповнюваність робить дані осередки мистецва «живими».

«Для чого взагалі ми робимо музеї? Музей повинен бути живий та зацікавити тих , хто туди прийшов», - зауважив лектор.

Таке оживлення досягається за рахунок, наприклад, просторих приміщень, в яких люди можуть попити кави та відпочити, залах, де проходить чимало заходів для відвідувачів та в самій химерності й оригінальності нестандартного рішення при оформленні архітектури та інтер’єру будівлі музеїв, які доповнюють їх експозиційну наповнюваність.

«Музей існує для людей», - акцентував професор.

bosi1

bosi2

Біографічна довідка

Павло Васильович Босий народився 23 січня 1965 року в м. Могилів-Подільський Вінницької області. З 1967 року разом з батьками переїхав до м. Кіровоград. З 1974 – 1981 роках – навчався по класу фортепіано у Кіровоградській дитячій музичній школі №1 ім. Г. Нейгауза. У 1986 році закінчив історичний факультет Кіровоградського державного педагогічного інституту ім. О.С. Пушкіна (на сьогодні це Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка).

З 1986 по 1995 роках працював у Кіровоградському обласному краєзнавчому музеї на посадах: старшого наукового співробітника, заступника директора з наукової роботи та директора музею. Сфера творчих інтересів була пов’язана з історією мистецтв, історією театру, геральдикою, дизайном музейних експозицій.

З 1985 року Павло Босий співпрацював зі студентським театром «Резонанс» Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка і Кіровоградським театром оперети, як художник-постановник, працював з режисерами В. Дейнекіним, М. Левандовським, Т. Корнієць та ін.
Сфера інтересів Павла Босого різноманітна: брав участь в організації виставок середньовічної зброї, міської археології, реставрованих експонатів, історії Голодомору, історії інтелігенції дев'ятнадцятого століття, сучасної історії центральної України, історії британських промисловців у Кіровограді, історії українського класичного театру, етнографії. Займався реорганізацією постійно діючих експозиції меморіальних музеїв Юрія Яновського, Івана Тобілевича, музею історії української хореографії та ін.

У 1991 році світ рампи побачила перша вистава Павла Босого в Кіровоградському академічному обласному музично-драматичному театрі ім. Марка Кропивницького «Як наші діди парубкували» (постановка М. Барського). В театрі корифеїв Павло Босий разом з режисерами М. Барським та М. Гороховим здійснив сценографічні проекти (вистави за п’єсами Мольєра і Винниченка, Зощенка і Кальмана) з режисером М. Ілляшенком «Тригрошову оперу» Брехта. Також як режисер і сценограф співпрацював зі студентським театром Кіровоградського консорціуму «Педагогічна Академія», де працював над виставами за п’єсами Шекспіра, Жене, Чехова, Іонеску, Уайльда та ін.

У 2000-2002 роках Павло Босий стажувався в аспірантурі New School University в Нью-Йорку, Огайського університету за спеціальністю «Сценографія».

З 2002 по 2004рр. – займався театральним дизайном та технологією – сценографія (стейдж - дизайн, костюм, театральне світло), Огайський університет, у 2004 році Павлу Босому присвоєно ступінь MFA.
Одним із напрямів у творчій діяльності Павла Босого виступає сценографія до мюзиклів та до вистав за творами Шекспіра, Мольєра, Гоголя, Винниченка, Чехова, сучасної драми, класичної оперети, тощо.

У 2010 році був запрошений Почесним гостем Міжнародного фольклорного фестивалю мистецтв «Перекотиполе» в Кіровоградській області.

Викладацька діяльність Павла Васильовича має велику географію:

2009 – 2012 – Університет Сан-Дієго (Каліфорнія, США);
2005 – 2009 – Оуклендський університет (Мічіган, США);
2004 – 2005 – Університет Західної Вірджинії (США);
2002 – 2004 – Огайський університет (США);
1997 – 2002 – освітній консорціум «Педагогічна Академія»: Кіровоградський інститут комерції та Соціально-педагогічний інститут «Педагогічна Академія», (Кіровоград, Україна), проректор із зовнішніх зв'язків, викладач;
1999 – Кіровоградський хореографічний ліцей (за сумісництвом);
1995 – 1997 – Кіровоградський національний технічний університет;
1989 – 1990 – Кіровоградське музичне училище (за сумісництвом);
1998 – 2010 – Студентський театр «Маленький Глобус», художній керівник і сценограф (за сумісництвом);
З 2014 року - професор сценографії театральної школи університету імені Еджертона Райєрсона, Торонто, Онтаріо (Канада).

Сподобалася стаття?
Поділитися:
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити