Кіровоградський театр підготував чергову прем'єру (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 1058

7 травня у приміщенні Кіровоградського обласного українського музично-драматичного театру ім. М.Л. Кропивницького відбулась прес-конференція, присвячена прем’єрі вистави «Сватання на Гончарівці» (Г. Квітка-Основ’яненко). Відтак, з журналістами поспілкувався провідний режисер театру Євген Курман та режисер-постановник нової версії спектаклю Анатолій Москаленко, - розповіли журналістам  про робочі моменти знайомства кіровоградських акторів із запрошеним режисером, труднощі постановки певних вокальних номерів на сцені нещодавно відбудованого театру, планування репертуару.

До знайомого матеріалу кіровоградські театрали вирішили звернутися, як пояснив Євген Курман, з нагоди ювілею українського композитора Кирила Стеценка (автора музики до спектаклю), що широко відзначається цього року по всій Україні. По-друге, ця постановка відповідає програмі розвитку театру, ухваленою на період з 2012 по 2015 рік, згідно з якою нинішній сезон (2012-2013 р. р.) має стати базою для створення української частини репертуару.

Нове обличчя за столом доповідачів привабило до себе загальний інтерес. Журналісти випитували про подробиці і умови, на яких відбулась ця спроба творчого легіонерства – запрошення до Кіровограда нових режисера та художника-сценографа, - а також строки їхньої співпраці.

«Вважаю, всі повинні це знати: годі гратися в містечковий квасний патріотизм! Нам не вистачає фахової акторської підготовки, постановників, аби вести серйозний і таки правдивий діалог із суспільством. Наша трупа потребує регулярної роботи над собою: одні роками «варяться» у собі самих, інші – не подужають і простих задач, що ставить перед ними режисер. Так є таланти, є потенціал, але немає вмінь! Втім, не бачу сенсу для штатного зарахування якогось режисера-постановника. Це нормальна і досить-таки поширена практика – залучати когось ззовні спеціально для постановки певного матеріалу, п’єси чи драматурга. Припускаю, що акторів теж будемо запрошувати згодом, хоча поки обходимось – добираємо такі п’єси, із якими можна справитись, є необхідний набір амплуа».

Такими словами Євген Курман дав знак активно підключатися до розмови свого  колегу, що взявся працювати із трупою нашого театру. Анатолій Москаленко відзначив поступальний, впевнений внутрішній ріст молодих акторів, на яких будуть робити ставку і в подальшому, адже «театр річ – жорстока, сюди приходять подивитися на молодість і красу» (іронічна усмішка Курмана). Зокрема, Дарина Завгородня – досі акторка других планів та масовки, нарешті виокремилась і створила оригінальний образ закоханої дівчини. А пару їй склав дебютант і «абсолютний аматор» (стишений пошанний коментар того ж таки Курмана) Валерій Ланецький, який зовсім нещодавно почав освоювати акторський фах – працює в театрі півроку. Проте молодий чоловік вже демонструє розуміння методів акторського ремесла, його непоказних тонкощів і провідних задач. Активно відновлює свою форму Валерій Лупітько, відомий в місті актор, що однак тривалий час «простоював» без роботи. Нова вистава, на думку запрошеного режисера, насправді рельєфно і гостро відображає явища нашої сучасності, натискає кнопки неминучих впізнавань із поточним життям, тобто, відстань у 170 років (час, коли було написано відомий твір) – збоку зовсім не має бачитися довгою, а вистава – застарою; деякі тематичні аспекти навмисне виділені і більш ретельно пророблені у ситуаціях, окремих репризах, аби підсилити цей висновок.

Художнє оформлення «Сватання» виконав художник Олексій Гавриш. «Він працював і для театру Івана Франка, і для навчального театру при національному театральному університеті, для популярних підвальних театрів Києва теж чимало зробив. Людина ця відома, перевірена, що береться за матеріал різного рівня складності. До нього цілком можна пристосувати термін «режисерського висловлювання», адже костюми та декорації, які ви зможете побачити, спосіб упорядкування простору сцени в цілому, претендує на своє незалежне «висловлювання художника», - так представив роботу свого колеги Анатолій Москаленко.


Щодо особливостей підготовки музично-пісенних номерів – таких у виставі аж 16 – Москаленко змушений був завернути бесіду на «чужі городи», а саме – очевидні помилки у конструкції нового приміщення театру, що заважають голосам вільно ширитись залом із будь-якої точки на сцені, осідаючи в зоні так званої «звукової завіси». Відтак, актори змушені виконувати свої партії з незвичних планів і позицій, всупереч початковим міркуванням сценографа та режисера – деякі мізансцени перероблялись. Музика – рафіновано жива, оркестрова.

www.gre4ka.info - Інформаційний портал

www.gre4ka.info - Інформаційний портал

www.gre4ka.info - Інформаційний портал

www.gre4ka.info - Інформаційний портал

www.gre4ka.info - Інформаційний портал

Валентина Головань

Фото: Валерій Лебідь

Сподобалася стаття?
Поділитися:

Коментарі  

 
0 # Oleg 08.05.2013, 17:22
Світлина №2, де видно як ньюсмейкерів, так і працюючих журналістів, справляє благородне враження.
Цитата
 
 
+2 # Головань Валентина 08.05.2013, 16:34
Дякую за зворотній зв'язок, зауваження враховане.
Цитата
 
 
+1 # Инна 08.05.2013, 14:52
Прежде чем писать, уточняйте информацию. Даша Завгородняя, Валерий Лупитько.
Цитата
 
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити