У Кіровограді з’являться вулиці Кузьми Скрябіна та Сашка Білого?

Опубліковано . в Суспільство

Кількість переглядів - 2489

На виконання законів про декомунізацію, Кіровоградська обласна громадська організація «Комітет відновлення історичної справедливості» розробила та подала на розгляд топонімічної комісії Кіровоградської міськради цілісну Концепцію топонімічної політики міста.

 

Концепцію розробили кіровоградські громадські діячі Дмитро Сінченко та Ігор Козуб. Нею передбачено визначення єдиних критеріїв тестування номінаційних пропозицій, відмова від повернення імперських назв, а також подано пропозиції щодо перейменування близько 150 топонімічних об’єктів міста.

Серед пропозицій перейменування – герої АТО, діячі Української Народної Республіки, повстанські отамани, українські гетьмани та кошові, князі, діячі науки та культури, філософи, герої української міфології, лідери античних праукраїнських держав та інші особистості чи події, що пов’язані з нашим містом чи краєм.

Так, вулицю Панфіловців (вигадка радянської пропаганди про учасників 2-ї Світової війни) пропонується замінити на Сашка Білого – відомого активіста УНА-УНСО та Правого Сектора, а проспект Комуністичний пропонується перейменувати на честь відомого співака, музиканта та шоу-мена Андрія Кузьменка, більше відомого як Кузьма Скрябін. Із запропонованою концепцією можна ознайомитись тут.

За словами голови ГО «Комітет відновлення історичної справедливості» Ігоря Козуба, ухвалення даної концепції дозволить одним голосуванням повністю виконати нещодавно ухвалені закони і декомунізувати вулиці нашого міста.

«Наша пропозиція – не аксіома. Вона може і повинна бути обговореною. Але саме ця концепція є цілісною. Ми спробували охопити всі періоди історії нашого краю – починаючи з античних часів – періоду Великої Скіфії, і завершуючи сучасними Героями. На жаль, історія нашого краю маловідома, і наші пропозиції дозволяють виправити ці прогалини», - пояснив свою позицію співавтор Концепції, публіцист Дмитро Сінченко.

Довідка: Кіровоградська обласна організація "Комітет Відновлення Історичної Справедливості" (Скорочено - "КВІС" або "Комітет") заснована у 2008 році кіровоградською патріотично-налаштованою інтелігенцією (науковцями та громадськими активістами). Головним завданням КВІС вбачав для себе наведення ладу у міській топонімічній політиці. Зокрема - вирішення гострого питання перейменування міста Кіровограда, грунтуючись не на політичних переконаннях, а на висновках відомих науковців.

Очолює організацію громадський діяч Кіровоградщини - Ігор Козуб.

Сподобалася стаття?
Поділитися:

Коментарі  

 
+6 # ко 04.07.2015, 13:42
[quote name="Станислав а"] название Елисаветград предлагается не в честь ЕлиЗаветы, а по названию крепости[/quote
Традиційна побрехенька прихильників російського імперіалізму та маніакального підкреслення В УСЬОМУ колоніального статусу України. Коли вже вони візьмуться за розум, сягнуть до першоджерел і скажуть ПРАВДУ: фортецю названо саме на честь ЦАРИЦІ, а не "випадково" вибраної святої! Ну, навіщо ж брехати? Хочете назвати наше місто іменем чужинської цариці, дати вираз своїй українофобії - так прямо і кажіть. Ваші спроби приховати за "святою" свою зневагу до України і тихцем пропхати колоніальну назву просто карикатурні у своїй наївності. Кого ви сподіваєтеся обдурити - нгезрозуміло.
Цитата
 
 
+2 # ко 04.07.2015, 13:30
Цитую DIM:
Назвать улицу в честь персонажа, прославившегося тем что прокурора за галстук тягал

МАЛО він того "прокурора" тягав, а головне - заслужено. Злодюга-"прокур ор" лишився злодюгою: У Рівному співробітника прокуратури спіймали на гарячому, коли він брав 50 тисяч гривень за допомогу у закритті кримінальної справи. Як повідомляє прес-служба прокуратури Рівненської області, слідчим відділом прокуратури розпочато досудове розслідування за ч.3 ст.368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою, яка займає відповідальне становище, поєднаної із вимаганням). Водночас, як пише Рівне Вечірнє, це саме той прокурор, який став відомий на всю країну завдяки відео, де Олександр Музичко, більш відомий як Сашко Білий, тягає його за краватку.
Цитата
 
 
+1 # Сергій 04.07.2015, 14:13
От у Рівному нехай хоч центральну площу назвуть його іменем.
Цитата
 
 
-4 # Станислава 04.07.2015, 12:12
Приветствую всех неравнодушных! Ибо равнодушные проходят мимо без комментов. Обидно только, что люди даже не утруждаются узнать, что название Елисаветград предлагается не в честь ЕлиЗаветы, а по названию крепости, с которой и зародился город(!) Многие мои друзья, как и я сама, считают, что названия должны быть исторически обоснованы. Переименования нужно обязательно вынести на городской референдум. А не полагаться на статистические опросы.
Цитата
 
 
+3 # Дмитро Сінченко 05.07.2015, 14:19
Ми не можемо винести на місцевий референдум жодного питання, адже такого поняття, як "місцевий референдум", українським законодавством не передбачено. Сьогодні говорять виключно про якийсь варіант опитування.
Щодо аргументу "історичної назви на часть святої Єлисавети" - я вже казав - давайте тоді повернемо історичну назву "Зіновєвськ" - на честь святих Зіновія та Зіновії. Тоді в назві нашого міста буде подвійна "святість"?
Цитата
 
 
+10 # Сергій 01.07.2015, 23:43
Ну от, писали концепцію, а вийшло як завжди!
Махна, Сашка Білого, Кузьму, володаря імперії Гуннів (!!!), Єгора Гайдара і кільканадцять отаманів поскидали до одної купи. Яке вони мають відношення до нашого міста?
Щодо героїв АТО.
Говорив сьогодні з військовим, кіборгом. Так його слова - ті, хто раніше загинули отримують бонус? Це війна. На всіх вулиць не стане.
Заполітизовані назви вулиць треба міняти на нейтральні, щоб через п'ять років, після чергових виборів, не починалася нова хвиля перейменувань.
Проспект "Правди" названий на честь газети, органу ЦК КПРС. Так що правда і "Правда" поняття не ідентичні.
Це може бути і Львівський шлях, і Вінницька чи Уманська дорога. Вулиця Паркова, проспект Тюльпанів. Так само пр. Комуністичний - бульвар Каштановий.
Чомусь не помітив пропозицій щодо перейменування вулиці Вокзальної (Дворцова).
Але це добре,що люди попрацювали над цією концепцією. Є багато цікавих ідей, які можна використати.
Цитата
 
 
0 # Дмитро Сінченко 02.07.2015, 12:55
До нашого міста з перелічених Вами осіб не мають безпосереднього відношення лише Сашко Білий та Єгор Гайдар. Останній пропонується виключно для зручності мешканців вулиці - аби вони і далі жили на вулиці Гайдара, але вже не комуніста-пропагандиста.
Щодо частоти зміни назв вулиць - як бачите, вони змінюються з періодичністю не частіше, ніж раз на століття. І змінюють. в першу чергу, такі "нейтральні" назви, про які Ви говорите. З виборами це ніяк не вяжеться.
Не зрозумів, який звязок між вулицями Вокзальною і Дворцова? Останню, разом із продовженням - вулицею Леніна - пропонується змінити на Театральну, як і пропонувалось науковцями та інтелігенцією всі роки незалежності.
Щодо військових - з ними пропозиції перейменування узгоджувались. Вони їх підтримують. Та й вулиць стане на всіх - в концепції охоплені ще не всі колоніальні топоніми.
Який звязок з містом Махна - він тут неодноразово бував, звільняючи його то від червоних, то від білих. Звязок отаманів? Наше місто входило до складу Холодноярської республіки. Звязок з Гатилом (Аттилою)? Тут, у нинішній центральній степовій Україні зародилась його Велика Імперія.
Щодо Білого - тут, звісно, можна дискутувати... це лише пропозиція.
Цитата
 
 
0 # Сергій 02.07.2015, 14:32
Не схильний вступати в полеміку.
Коли людям до вподоби вулиця отаманші Марусі, а не Бузкова - не проблема. Перейменування відбуватиметься не лише заради концепції чи науковості, а задля людей. Бо один науковець з красномовним прізвищем запропонував назвати наше місто Інгульськ, Інгулоград, Великоінгульськ , а людям не подобається. Нам тут жити і цими вулицями ходити, а не заїжджим науковцям. які з помилками пишуть географічні назви нашого краю.
Щодо вокзальної. "Залізнична станція; вокзал. Приїхали у Львів на дворець (Осип Маковей, Вибр., 1954, 100); Вікно моє виходило на залізничний двірець (Володимир Самійленко, II, 1958, 400); Ось бачить він себе серед сотень невідомих людей, що спішаться їхати кудись і товпляться на великому залізничному двірці (Мирослав Ірчан, II, 1958, 249); Міністр інкогніто прибув. «Біжіть, стрівайте на двірці», защебетали горобці (Олександр Олесь, Вибр., 1958, 302)." - Академічний тлумачний словник.
Дуже прошу вживати апостроф.
Удачі!
Цитата
 
 
+2 # Дмитро Сінченко 02.07.2015, 17:21
Пане Сергію, завжди знайдуться люди, яким щось не буде подобатись. І навпаки. Щодо назви Інгульськ - вона таки має чималу підтримку (дивіться свіжу соціологію).
А щодо двірця - я знаю, що так на Західній Україні називають вокзал, але не розумію, що ви пропонуєте? І до чого тут Дворцов, іменем якого перейменували чатину вулиці Леніна? :-?
Цитата
 
 
+5 # Сергій 02.07.2015, 23:54
Пане Дмитре, Дворцов там до одного місця.
Я підтримую пропозицію філологів і журналістів - Театральна.
Де я маю побачити свіжу соціологію?
Я не знаю жодної пристойної фірми, яка займається достовірною соціологією в Кіровограді.
Допоки було як скажете і як заплатите.
Цитата
 
 
0 # Дмитро Сінченко 03.07.2015, 13:01
Ну так по Театральній взагалі жодних розбіжностей - нею пропонується назвати всю колишню вул.Леніна - і відрізок, який перейменували іменем Дворцова, і відрізок, який залишився.
Щодо соціології - вчора було оголошено результати соцопитування Асоціації Політичних Наук.
http://polityka. jimdo. com/
Цитата
 
 
-3 # Сергій 04.07.2015, 13:48
Я заходив.
Там висить не репрезентативне , як ви самі вказали, опитування. Тому посилання на нього не є коректним. Маю велику підозру, що достовірне опитування з реальною вибіркою дасть іншу картину.
Але я не прихильник місцевого референдуму, бо на такі заходи, як правило, ходять пенсіонери. Підсумком може бути, з достовірністю 80%, Кіровоград.
Цитата
 
 
+3 # Василь Мельничук 05.07.2015, 14:37
Щойно заходив на сайт Асоціації. В новині під назвою "Кіровоградські рейтинги" оприлюднено результати репрезентативно го опитування. Щоправда, варіанту "залишити Кіровоград" в опитуванні немає, і правильно, я вважаю. За Законом про декомунізацію, Кіровоград перейменують у будь-якому разі, не залежно від думки місцевих мешканців.
Цитата
 
 
-2 # ко 01.07.2015, 17:27
Дмитре, поясніть, будь ласка, чому за вашою логікою кожен, хто загинув у так званій АТО, є героєм і на його честь мають називатись вулиці нашого міста без огляду на те, ким була і чим займалась ця людина до її смерті?

Якщо у вас є конретні дані про те, що хтось з наших Героїв колись займавсь чимось незаконним - наводьте факти, йдіть до прокуратури. До чого тут "усі"? Для мене, ПОЗА ВСЯКИМ СУМНІВОМ, кожен з загиблих Героїв вартий мільйона таких, як ви. При цьому мені взагалі не цікаво, хто ви і чим займаєтесь. Тому що істота, яка не поважає пам'яті героїв, загиблих за свободу і незалежність Батьківщини, є звичайним непотрібом незалежно від роду занять.
Цитата
 
 
0 # ко 01.07.2015, 17:12
Цитую DIM:
Більшовицька маячня это существование Сталинградской битвы?

Більшовицька маячня - це саме те, по що пишете ви і такі як ви: що "с фашистамі нє ґєроі сражалісь", що вам хтось законодавчо не дає святкувати дня перемоги, чи що до ветеранів хтось став раптом ставитися гірше, ніж раніше. Згаданий мною закон від ЦЬОГО року спростовує цю вашу маячню, причому на законодавчому рівні. Якщо ж вас так цікавить вшанування героїв боротьби із нацизмом, то знайдіть імена наших земляків, які брали участь у якій заdгодно битві, і запропонуйте назвати ними вулицю.Я підтримаю. Але вам це зовсім не потрібно! Ваша єдина мета - якщо вже немає зараз можливості надавати вудицям відверто АНТИукраїнські назви, то надати їм тоді назви "просто" НЕукраїнські. І зрештою взагалі начисто позбавити Україну усього українського - українських назв вулиць, міст, української мови, історії, української культури, українських героїв - УСЬОГО АБСОЛЮТНО. А на це згоди більш не буде ніколи!
Цитата
 
 
-1 # жестко 01.07.2015, 14:09
Цитую Дмитро Сінченко:
Світлано, не знаю, чим перед комуняками завинили Мир і Правда. Мабуть, самим своїм існуванням. А вулицю Миру пропонується перейменувати, адже саме на ній мешкав сучасний Герой.
З Фортечним провулком та ж історія. Тільки місто з нього не починалось. Він виник відносно недавно.
Щодо Попова - не розумію, навіщо Ви запитуєте, його ніхто не збирається зачіпати. Він родом з нашого краю. А от Пацаєв і Волков - жодного стосунку ані до міста, ані до області, ані навіть до України не мають. А героїчно загиблі пілоти українського гвинтокрила - мають. Вони наші земляки.


Дмитре, поясніть, будь ласка, чому за вашою логікою кожен, хто загинув у так званій АТО, є героєм і на його честь мають називатись вулиці нашого міста без огляду на те, ким була і чим займалась ця людина до її смерті?
Цитата
 
 
+2 # Василь Мельничук 05.07.2015, 14:32
Так це не логіка Дмитра, це логіка здорового глузду. Ніде у світі людину, що зробила героїчний вчинок, не позбавляють статусу героїв за, наприклад, порушення правил дорожнього руху чи несвоєчасну сплату комунальних платежів, тим паче, якщо він робив це до здійснення свого вчинку. Герой завжди лишатиметься Героєм.
Цитата
 
 
-1 # Світлана 01.07.2015, 11:11
Чим завинила перед комуняками вул. Миру та просп. Правди? чи в Україні правда чи мир заборонені??
Чим Попов, Пацаєв чи Волков (загиблі космонавти) гірші за Петлюру - чи чим він кращий? чим Фортечний провулок чи вулиця - з яких починалося наше місто завинили перед комуністичною символікою - перегиби на місцях???
Цитата
 
 
+1 # Дмитро Сінченко 01.07.2015, 12:11
Світлано, не знаю, чим перед комуняками завинили Мир і Правда. Мабуть, самим своїм існуванням. А вулицю Миру пропонується перейменувати, адже саме на ній мешкав сучасний Герой.
З Фортечним провулком та ж історія. Тільки місто з нього не починалось. Він виник відносно недавно.
Щодо Попова - не розумію, навіщо Ви запитуєте, його ніхто не збирається зачіпати. Він родом з нашого краю. А от Пацаєв і Волков - жодного стосунку ані до міста, ані до області, ані навіть до України не мають. А героїчно загиблі пілоти українського гвинтокрила - мають. Вони наші земляки.
Цитата
 
 
+3 # DIM 30.06.2015, 21:57
И какая статья закона запрещает Героев Сталинграда? Название увековечивает подвиг людей в битве, которая стала переломной в этой войне - что не так? Більшовицька маячня это существование Сталинградской битвы?
Цитата
 
 
-2 # Нет 30.06.2015, 21:13
:eek: У людей уже полный маразм наступил. Сколько можно коверкать названия улиц.
Но ЭТО ***** вообще поразило:
[b]Парки:
1. Дендропарк 50-річчя Жовтня - парк ім. князя Ольгерда
2. Парк Павліка Морозова – Холодноярської республіки
3. Парк Пушкіна – Козацький острів
Цитата
 
 
-2 # ко 30.06.2015, 20:45
Цитую DIM:
переименовать Конева в Нестора Махно - это что? Кому мешает Героев Сталинграда? Или с фашистами не герои сражались?

1) А чия це ідея - періменувати Конєва на Нестора Махна? Передайте автору ідеї, що обидва персонажі один одного варті: жоден не є героєм ані українського народу, ані української держави. Це все одно що переіменовувати Кіровоград на Єлисаветград - абсолютно безглуздо!
2) Щодо "с фашистсами нє ґєрої сражалісь" - читайте квітневий закон цього року "Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні". Набридло вже спростовувати вашу більшовицьку маячню, ще поскигліть, що вам тут "забороняють святкувати день перемоги". Одне питання від себе: у якій ще державі, що боролася із фашизмом, є вулиці з такою назвою? Польща? Великобританія? Чехія? Норвегія? Тоді чому вона має бути в нас? Нам за тисячу років бракує ВЛАСНИХ героїв, які боролися за українську державу?
Цитата
 
 
-2 # Василь Мельничук 01.07.2015, 00:18
Махно, як би там не було, був геніальним воєначальником. Так, на початках він зробив багато політичних помилок. Він був неперевершеним тактиком, але ніяким стратегом. Однак, зрештою, він також усвідомив себе українцем, і останні роки воював під українським прапором за Україну. Він вартий того, аби його памятали.
Цитата
 
 
+4 # DIM 30.06.2015, 20:09
Хуже не будет? Назвать улицу в честь персонажа, прославившегося тем что прокурора за галстук тягал и был застрелен милицией (уже не злочинной) при задержании, переименовать Конева в Нестора Махно - это что? Кому мешает Героев Сталинграда? Или с фашистами не герои сражались?
Цитата
 
 
+5 # Дмитро Сінченко 01.07.2015, 12:05
З італійськими фашистами воювали переважно війська західних союзників. Українці переважно воювали або з німецькими нацистами, або з радянськими комуністами, або і з тими, і з іншими.
А назва "Сталінград", якщо ви не помітили, містить у собі імя кривавого комуністичного тирана-вбивці.
Цитата
 
 
-1 # ко 30.06.2015, 17:32
Цитую DIM:
Может и город

"город" мало не вісімдесят років носить вигадане(!) прізвисько якогось Кострикова, сироти казанської. Чи уральської, хто б там його спам'ятав. Так що гірше, ніж є ВЖЕ 80 РОКІВ, точно не буде.!
Цитата
 
 
+7 # DIM 30.06.2015, 17:21
Нет слов. Может и город в честь Сашка назовем?
Цитата
 
 
-9 # Василь Мельничук 30.06.2015, 23:56
Я тільки за. Краще Сашко, ніж ворожа цариця.
Цитата
 
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити