Інтернет більше не потребуватиме серверів

Опубліковано . в Суспільство

Кількість переглядів - 1103

Група європейських дослідників веде розробку інтернет-архітектури, що не передбачає використання серверів. Проект, що отримав назву Pursuit, здійснюється за фінансової підтримки Євросоюзу. Про це повідомляється на сайті Кембриджського університету, який бере участь у проекті.
Інтернет Pursuit, згідно із задумом його творців, став би більш соціалізованою та інтелектуальною системою, в якій користувачі будуть мати можливість отримання інформації, не потребуючи прямого доступу до серверів, де раніше зберігався контент. Замість цього окремі комп'ютери мережі були б у змозі скопіювати і перевидати інформацію по отриманні, надаючи іншим користувачам доступ до даних або фрагментами даних з безлічі місць, а не з одного джерела. По суті це дозволило б всьому онлайнового контенту стати спільно «доступним» - у спосіб, що емулює «однорангові» мережі, застосовувані деякими сайтами-файлообмінниками, але у безпрецедентному масштабі всього Інтернету.

Перевагами такої архітектури є більш висока швидкість обміну даними і більш висока надійність (виключається ситуація відмови в обслуговуванні через збій серверів).

З іншого боку, онлайн-інформація, будучи «розмазана» у мережі (дані або їх фрагменти зберігаються на комп'ютерах і смартфонах користувачів), стане безпечнішою, оскільки матиме своєрідні цифрові «відбитки пальців», що підтверджують її отримання з офіційних джерел. Користувачам також буде простіше контролювати, хто ж має доступ до їх інформації.

Розробники також звертають увагу на заміну в новій моделі Інтернету пошуку адреси інформації (Uniform Resource Locator - URL) пошуком самої інформації (Uniform Resource Identifiers - URI), позаяк користувачам зовсім не важлива адреса її зберігання.

Розробка архітектури ведеться з 2010 року. За цей час були створені кілька функціонуючих прототипів. У травні цього року команда Pursuit отримала премію Future Internet Assembly (FIA) після успішної демонстрації додатків, які можуть шукати і отримувати онлайн-інформацію в такій архітектурі мережі.

Це обіцяє кожному можливість ідентифікації певних частин контенту у дрібних деталях, радикально змінюючи спосіб зберігання даних. Проект Pursuit став спадкоємцем проекту PSIRP, який передбачав упорядкування трафіку в Мережі шляхом введення понять «публікація» та «підписка».

Олег БАЗАК

Сподобалася стаття?
Поділитися:
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити