Як розпізнати симптоми отруєння медикаментами

Опубліковано . в Здоров'я

Кількість переглядів - 1940

В українських реаліях люди часто починають лікуватися самостійно, без поради лікаря, самостійно підбираючи дозу препарату без рецепта, особливо коли це стосується ГРВІ. Іноді таке недбальство щодо власного здоров’я приводить до отруєння ліками.

Причини отруєння
Отруєння медикаментами частіше всього виникають у результаті недбалості, яка викликана певними ситуаціями.

Одночасний прийом декількох ліків: нерідко подібне виникає в разі приймання самостійно підібраних препаратів разом з прописаними фахівцем препаратами.
Самостійне лікування: приймання медичних препаратів за порадами друзів чи родичів без медичної освіти та відповідного обстеження.

Збільшення дози ліків для більшої ефективності: багато пацієнтів вирішують, що якщо вони на якусь кількість збільшать дозу препарату, то лікування піде ефективніше.

Отруєння ліками дітей: найчастіше малюки можуть наковтатися таблеток, перебуваючи без нагляду.
Отруєння літніх людей: нерідко з необережності відбувається прийом не того медикаменту. Старі люди часто не бачать назви або ж просто помиляються через неуважність або забудькуватість. У такому випадку бажано підписувати пігулки крупніше або розсортовувати особливим чином.

Симптоми отруєння ліками
При отруєнні жарознижуючими і болезаспокійливими засобами відбувається посилена віддача тепла тілом, розширення капілярів і порушення процесів збудження і гальмування центральної нервової системи. При цьому спостерігається слабкість, посилене потовиділення і сонливість, що переходить у глибокий сон, а потім і в несвідомий стан. Тяжке отруєння може призвести до зупинки дихання і кровообігу.

Під час отруєнь аспірином можуть бути різкі болі в животі, рясна блювота, слабкий стілець (або пронос). При цьому часто може виникати задишка, а крім того, може різко знижуватися температура тіла пацієнта. Крім того, при таких отруєннях значно може погіршитися зір, серцево-судинна діяльність організму буде знижена.
А ось під час отруєнь якимись серцевими лікарськими препаратами, наприклад, такими, як стандартні глікозиди (а це, насамперед, дигоксин або ж корглікон), цілком можуть виникнути сильне блювання, сильний пронос, що супроводжується болями в животі. Крім того, також може виникати сильний головний біль у пацієнта, обов'язково буде різке уповільнення пульсу, що супроводжується порушенням фізіологічно правильного, нормального серцевого ритму. В особливо важких випадках отруєнь у літніх людей може виникнути марення, часто може відбуватися раптова зупинка серця.

Під час передозування і отруєнь сульфаніламідними препаратами (основні представники таких – це норсульфазол або ж сульфадимезин) цілком може розвинутися ниркова колька, супроводжується гострими болями, відчуваються в попереку, іноді може повністю припинитися сечовиділення. Виникатиме блювота і певні алергічні реакції, серед яких – густий червоний висип, сильний свербіж шкіри, що супроводжується лихоманкою. Після такого отруєння цілком може розвинутися гостра форма ниркової недостатності.
Реальним ознакою настання отруєння якимись лікарськими препаратами іноді може бути специфічний медикаментозний запах у пацієнта з рота. Так, наприклад, якщо раптом від пацієнта пахне найсильнішим кінським потом, це може свідчити про перенасичення даного організму препаратами, які містять у своєму складі пеніцилін.

При отруєнні медикаментозними засобами також завжди буде змінюватися і зовнішній вигляд такого хворого. Наприклад, при отруєнні таким препаратом як атропін або ж настоянкою беладони часто може виникати виражене почервоніння шкіри, що відбувається, перш за все, через сильний приплив крові.
Безсумнівно, токсична дія певних препаратів завжди буде відбиватися і на загальній поведінці отруєної людини. Так, отруєння барбітуратами, зазвичай призводить до сильного порушення координації рухів.

Лікування отруєння медикаментами
Нерідко саме перші хвилини після отруєння вирішують багато чого в майбутньому пацієнта, тому слід знати правила надання першої допомоги в подібних ситуаціях. Безумовно, для початку необхідно викликати швидку допомогу.

Якщо пацієнт не непритомний, слід застосувати промивання шлунка. Хворому дають випити велику кількість води і викликають блювоту. Подібна дія бажано повторити кілька разів. Якщо ж пацієнт непритомний або напівпритомний, то слід ретельно стежити, щоб блювотні маси не потрапили в дихальні шляхи.
Якщо пацієнт непритомний, то необхідно поводитися з ним вкрай акуратно. Головним стає постійне спостереження за серцем і диханням потерпілого. У разі зупинки роботи серця слід провести непрямий масаж, ритмічно впливаючи на область грудей. Якщо зупиниться дихання, то слід негайно зробити штучне дихання.

НМЦ ЦЗ та БЖД Кіровоградської області

Сподобалася стаття?
Поділитися:
Loading...

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити

мир тв