Гречані блоги

Блоги небайдужих особистостей на інформаційному порталі Кіровоградщини "Гречка"

Кирило Поліщук

Кирило Поліщук


Письменник, музикант, організатор культурний подій. Магістр філології, аспірант кафедри української літератури КДПУ ім. В. Винниченка (2013-2016). Захистив кандидатську дисертацію з поетики драматургії Івана Тобілевича (Карпенка-Карого) (2016). Редактор електронного журналу «шTOPOR»; укладач кількох електронних та паперових антологій поезії; координатор проекту «Міст» (електронні антології); учасник багатьох літертатурних фестивалів; лауреат кількох літературних премій та конкурсів («CYCLOP», імені Валерія Гончаренка; «Урба-перехрестя»; «Корнійчуковська премія»; «Смолоскип» та ін.)

Андрій Любка

Казав чоловік: мені не бачити сонця,

...

Театр як доля: Іван Тобілевич (Рецензія)

Posted Автор: Створено: в Культура

Театр як доля: Іван Тобілевич (Карпенко-Карий)/ упоряд. О. Чуднов. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 366 с. (сер. «Єлисаветградське коло»).

 

...

Літературна Кіровоградщина: альманах / Кіровоградська обласна організація Конгресу літераторів України. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 146 с.

 

...

Незалежно від свого призначення, функціонування та ролі, кожен елемент, кожна структура, кожен процес має свої чинники. Наприклад, літературний твір, як система, має такі основні системотвірні чинники: художня ідея, творча мета, художній результат, які організовують художній твір у систему.

Загалом чинник – це „умова, рушійна сила, причина будь-якого процесу, що визначає його характер або одну з основних рис” [3]. Тобто, розглядаючи чинники жанротвірні, ми будемо зосереджувати свою увагу на тій рушійній силі, яка створює жанр.

...

Невідомий Іван Тобілевич (рецензія)

Posted Автор: Створено: в Культура

Невідомий Іван Тобілевич (Карпенко-Карий): листи, п’єси // Упорядкування і вступна стаття С. Бронза. – Вид. 2-ге, перероб. та доп. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 576.

 

...

Письменник не може бути не критикованим, адже якщо про нього не пишуть – значить, письменника не існує. Питання полягає у тому, яка ця критика: позитивна чи негатива, об’єктивна чи заангажована. Василь Миколайович Шкляр не обділений увагою критики, журналістів та літературознавців, адже автору бестселерів цього не уникнути. Інтерв’ю з письменником можна зустріти на сторінках таких журналів, як «Книжник-Review» , «Україна молода», «Дзеркало тижня», «Літературна Україна», «Газета по-українськи» на відомих сайтах «Літакцент», «Gazeta.ua». Письменник має свій офіційний сайт, на якому розміщена його біографія, деякі переклади, зокрема «Декамерону» Дж. Боккаччо, фотогалерея. Критичні статті на твори Василя Шкляра опубліковані у найвідоміших фахових журналах України: «Слово і час», «Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах», «Дивослово», «Сучасність», «Українська мова та література»,  «Березіль». Особливу увагу дослідників, серед яких доктор філологічних наук Ярослав Голобородько,  привертають романи Шкляра «Ключ», «Елементал», найменше – «Кров кажана», а найбільше «Чорний Ворон».  Сам Василь Миколайович реагує на критику так: „Були закиди критиків, яких не сприймаю. Не люблю про себе читати, та й нема коли, але мені переказують...” [1].

Розглянемо, на чому  зосереджують увагу автори цих досліджень, а також  як вони оцінюють творчість Василя Шкляра.

...

У 2013 році я закінчував магістратуру і захищав кваліфікаційну роботу на тему «Василь Шкляр. «Ключ», «Чорний ворон»: жанрові особливості романів». Минув рік, і у мене з’явилося бажання поділитися результатами своєї роботи. Публікуватиму шматками, не по-розділах, дещо скоротив, дещо додав і розширив. Сподіваюсь, що робота знадобиться, адже я писав у вступові: «практичне значення одержаних результатів дослідження: робота може бути використана у позакласній роботі, студентами при підготовці до практичного заняття, для написання рефератів та курсових робіт»

  

...

Як поети грали у 2013-му

Posted Автор: Створено: в Культура

У цьому році у Кіровограді з’явилось те, що намагалось народитись уже давно – антологія молодіжної кіровоградської поезії. Спроби були різні, було їх багато, про що я дізнався від учасників літературного об’єднання «Обрій». Відомо, що у місті друкується альманах (чи журнал) «Вежа», а також творче об’єднання «Парус» щось періодично публікує. Але, погодьтесь, молодіжною поезією там не пахне.

Гостра потреба у поетичній антології молодих наших поетів, судячи зі спроб, виникала не лише у мене. Але щось-таки у мене вийшло, а точніше вийшла така антологія. Вона отримала назву «Гра в поетів». Чому саме така назва? Відповідь проста – десятьом поетам, які потрапили під обкладинку цієї давно омріяної книжки, здалось, що поки вони ніякі не поети, а лише намагаються ними бути, грати цю роль. Усі ми граємо різні ролі – побутові, суспільні, політичні, чому б не зіграти ще й в поетів?

...

Поль Іщук. Поезія

Posted Автор: Створено: в Культура

ПОТОМЛЕНІ ДЕРЕВА

 

...

"Гра в поетів" по-кіровоградськи

Posted Автор: Створено: в Культура

На початку грудня у кіровоградському видавництві «Мавік» з’явилася антологія молодіжної кіровоградської поезії «Гра в поетів». До книжки увійшли 10 поетів із нашого міста та області: Поль Іщук, Аліна Олексієнко, Артем Луценко, Ганна Дудник, Андрій Карпенко, Яна Драна-Гула, Саша Гонтар, Юлія Алейнікова, Олена Горобець, Інна Колеснік.

Амбітність, перспективність, протест – це те, що характеризує як поезію, вміщену у збірку, так і поетів, так і, по-суті, саму книжку. Адже вона є незалежним проектом молодих кіровоградських людей, які до своїх щоденних ролей та безперервних ігор додали ще одну роль-гру – гру в поетів. 

...
Редакція не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлюють автори