Сучасна «Жізель» у Кропивницькому – шок і захват (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 1608


Найдорожчий свій балет, вчора, 30 жовтня,у Кропивницькому презентував театр "Київ модерн- балет" відомого балетмейстера Раду Поклитару.

 

«Жізель» 39 постановка в портфоліо хореографа, і перша, яку він показав у нашому місті.

011369 slide small

Поклітару часто вдається до переосмислення класичних творів і його часто критикують за надто вільне їх трактування. І власне зрозуміло чому. Перше враження після вистави – шок. Це зовсім не та «Жізель», яку ми знаємо, це практично антитеза класичній «Жізелі». І якщо до сучасної хореографії без пуантів, сучасних декорацій і образів можна морально себе підготувати, то до сюжетних трансформацій ні.

Жізель за версією Раду Поклітару вже не мешкає в маленькій хатинці в лісі, її дім - кам’яні джунглі великого міста. І це змінює майже все у її долі. Якщо класична Жізель є синонімом чистоти і невинності, то Жізель з міських нетрів її - протилежність. Різка, незграбна і дика, з поганими звичками і манерами. Об’єднує їх лише наївність, довірливість і всепрощаюча сила кохання.

Нажаль, сучасний Альберт – це вже не нещасний юнак, що є заручником своїх і не лише своїх зобов’язань, який ненароком стає причиною передчасної смерті прекрасної дівчини. Він більш жорстокий, цинічний і підступний, що й призводить до більших страждань Жізелі і трагічнішого фіналу.

Класична «Жізель» безкінечно сумна, але все ж, світла історія. «Жізель» Поклітару - жорстка, жорстока, натуралістично потворна і трагічна.

Хоча, якщо дивитись на дану постановку як на окремий твір, збентеження минає і на перший план виступають безперечні її заслуги. І в першу чергу це, звісно, хореографія – виразна, змістовна, майстерна і просто красива. Така, що досконало розкриває сюжет вистави і характери героїв, яка хоч і спустилась з пуантів, але не втратила чарівності класичного балету.

Декорації, костюми, зачіски і головні убори танцівників – все продумане до дрібниць і покликане творити на сцені окрему реальність, якій віриш, яка постає опуклою і багатогранною, цікавою сама по собі, яка чудово деталізує розповідь, занурює у світ головних героїв. Жодних трико і пачок – хлопці в камуфляжі і шкіряних байкерських костюмах, дівчата в джинсових спідницях, але це все так майстерно спроектовано і пошито, що абсолютно не сковує рухів, не заважає танцівникам.

Музика Адольфа Адана - єдине чого не торкався Раду Поклітару, перекроюючи «Жізель» на новий лад. І саме музика нагадує нам про першооснову протягом всієї вистави. Вивищуючи мешканців соціальних низів великого міста над їх природою і обставинами життя, ошляхетнюючи навіть найтемніше дно, де опиняється волею долі головна героїня, підсилюючи емоції в ключових напружених моментах розповіді, аж до сліз.

Вцілому нова «Жізель» вражає до глибини душі, пробуджує весь спектр емоцій, змушує співпереживати і не відпускає ще довго після завершення вистави, а таким і є справжнє мистецтво.

10681

radu

tancevalnyy spektakl zhizel

Довідка

Раду Поклітару – видатний балетмейстр, родом з Молдови,став широковідомий в Україні завдяки участі в телевізійних проектах. У 2016 році став лауреатом Національної премії імені Тараса Шевченка за досягнення в області культури і мистецтв за балети «Лебедине озеро», «Жінки в ре-мінорі», та ін.

Сподобалася стаття?
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити