У Кропивницькому представили містично-театральне дійство IYOV від Влада Троїцького (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 1044

 

30 серпня під час Національного мистецького фестивалю «Кропивницький» глядачам представили експериментальну оперу «IYOV».

 

Опера, яку режиссер Влад Троїцький визначає як містично-театральне дійство для препарованого рояля, ударних, віолончелі та солістів вдерше презентували у 2015 році під час ГОГОЛЬFEST у Києві. З того часу постановку презентували в Китаї, Австрії, США, Данії, Польщі та неодноразово в Україні.

Створена за Книгою Йова – частиною Старого Заповіту – оповідає глядачам історію праведника. Аби перевірити чи дійсно чоловік щирий у своїй вірі не лише в щасті, а й в горі, Сатана з божого дозволу посилає на нього всі можливі напасті – від втрати багатства, смерті дітей і до прокази. Попри страждання і відчай Йов не зрікся Бога, і все що він мав повернулось до нього.

Ця опера вперше в історії світової музики поєднує у собі оперу, реквієм та ораторію.

В перфомансі використовували як український переклад біблійних текстів, так і латинські сакральні тексти.

Особливе звучання надав опері препарований рояль, звук якого міняється за допомогою різних предметів, які поміщають на або між струнами чи молоточками, в результаті фортепіанне звучання поєднується з перкусійним.

У звучанні опери можна було чути біт, фольклорні голосіння і церковні співи. Увиразнювали звичання відеопроекції. Глядачі поринали у певний медитативний транс, враженнями про що жваво ділились у соцмережах.

 

"Ідея біблійська, втілення ультрасучасне. Підтекст - для думаючих. Абсолютно геніальні акустичні знахідки: "препарований рояль" - свого роду оркестр, що домислює, договорює, зображає, підкреслює. Співаки (3+3) - кожний соліст з дивовижною філіровкою звуку й водночас хорист. Віолончелістка з унікальним звуковеденням. Ударник - чітка ритміка, логічна перкусія, збивки - профі! Над усім пані читець - без театральних афектацій, гармонічно.
Гармонія і перкусія - то досконалість! Як і логіка побудови. За усіма законами музичного розвитку. І, як належить, з переможними фіналами - зовнішньо-дієвим і духовним. Композитори/ піаністи/хормейстери Роман Григорів та Ілля Разумейко - вклоняюся вашій майстерності.
Хочется потиснути руку звукорежисеру. Вперше в нашому театрі в музичній виставі (в опері!!!), що йшла, зрозуміло, наживо, досягнутий баланс звуку. Звук давав можливість насолодитися ансамблями.
Про режисуру Влада Троїцького можна сказати одне - при зовнішній лаконічності логічно, в контексті. Двоярусна сцена, мінливість світлоряду - оригінально й вдало." - пише у соцмережі Марина Долгіх, музикознавець.

Якщо ви є поціновувачем творчості Троїцького і шаленієте від музики «Даха-браха» оперу ви б однозначно сприйняли на «ура». Проте частині непідготовлених глядачів було складно. В очікуванні, вочевидь, більш класичної постановки сприйняти гру музики і голосу частина кропивницької публіки так і не змогла.

Анастасія Дзюбак

 

Сподобалася стаття?
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити