Цнотливі оголення й глядачі-актори: у Кропивницькому показали виставу «Бійцівський клуб» (ФОТО)

Опубліковано . в Культура

Кількість переглядів - 2610

Вистава київського театру за мотивами роману Чака Паланіка «Бійцівський клуб» стала експериментом не лише для цьогорічного Національного мистецького фестивалю «Кропивницький», а й для кропивницького глядача.

 

IMG 8414

Чотири актори столичного театру «Актор»  30 серпня на малій сцені театру імені Кропивницького презентували глядачам виставу про чоловіків. До речі, на спектакль прийшла все-таки більшість жінок. А от заявлене вікове обмеження 18+ з огляду на сцени насилля, жорстокості, вульгарної лайки та навіть оголеності були в міру лаконічними і виглядали дещо цнотливими. Можливо, зокрема,  і від такого рішення вистава сприймалася естетично красиво.

IMG 8404

Хоча попередньо в соцмережах обговорювали тему чи показуватиме актор театру Олександр Жила свій пеніс «цнотливій провінції», тобто кропивницьким глядачам  чи все-таки піддадуть цензурі таку мізансцену.

40332161 10204922465297232 5594268342685794304 n

Схоже, що так і сталося. Прийом маскування - приглушене світло.

IMG 8346

Крім того, у виставі глядачам також була відведена роль - масовки. Ще на початку спектаклю головний герой (актор Петро Русаненко) запросив на сцену трьох чоловіків із залу. Вони і стали акторами в сцені про групи підтримки, на які «підсів» головний герой. Трьом кропивничанам довелося імпровізувати та відповідати на питання про козявки, оральний секс, зраду та безсоння. Декому вдалося навіть пообійматися з Марлою Сінгер (актриса Вікторія Муштей)  - головною і єдиною героїнею вистави та єдиною жінкою в групі підтримку хворих на рак яєчок.

IMG 8361

Саме Марла в тандемі з Тайлором Дерденом (актор Олександр Жила) – альтер его головного героя буде дивувати пікантними секс-сценами присутніх глядачів. А от Тейлер з’явиться перед глядачами несподівано з чорної скрині. Загалом, цей реквізит, мабуть, за весь час вистави використовувався в акторській грі чи не найчастіше.

IMG 8418

Кольорова стилістика чорних, червоних і білих кольорів вдало підсилювала психологічну тривожність дійства з бійками, агресією, лайливими словами, кров’ю, сексом і навіть пострілами. Де знову ж таки глядачі були задіяні у виставу, зокрема, як учасник спочатку Бійцівського Клубу перше правило якого не говорити про бійцівський клуб, а згодом і проекту «Розгром» основне  правило якого – не розпитувати нічого. Варто відзначити, що пострілів на сцені було кілька і кожен із них занурював у ще більший неспокій. Глядачі не могли стримати реакції на постріл і від того не лише здригувалися, а й емоційно ойкали.

IMG 8425

Сценарій вистави був адаптований до сучасності й навіть українських реалій. Крім того,  оригінальну проблему споживацтва та її висміювання в романі та кіно у виставі адаптували й навіть піддали сумнівам. Так, якщо на початку спектаклю глядач не знає імені головного героя, то актор згодом називає справжнього себе: «Я Петро з Донецька». Він згадує самого Чака Паланіка, який написав про проблему споживацтва, але мав величезний маєток. Називає кіноакторів, які знялися у фільмі «Бійцівський клуб» - Едвард  Нортон і Бред Пітт, за що отримали мільйонні гонорари. Тому актор звернувся до присутніх зі сцени робити те, що їм хочеться і не зважати на філософію інших.

IMG 8417

Саме цей момент і прокоментував «Гречці» актор театру «Актор» Петро Русаненко, який цьогоріч закінчив університет театру, кіно і телебачення імені Карпенка-Карого на майстерні Богдана Бенюка.

- Нам постійно намагаються нав’язати якусь свою філософію існування. А філософія і заключається в тому, що в неї немає об’єктивності і це все суб’єктивно, тому нав’язування вже само собою штовхає тебе на якесь не твоє, не справжнє твоє існування. І тому фраза з контексту «Яка в жопу філософія «Бійцівського клубу» - говорить про те, що треба жити своїм відчуттям і своїм розумом,  - каже Петро Русаненко.

IMG 8317

Після завершення «Гречка» також поцікавилася у глядачів про враження від вистави.

- Люди працювали. Є якась філософія, але, на жаль, я до цієї філософії ще далекий. Такі спектаклі, на мою думку, щоб отримати повне враження треба передивитися два-три рази, - каже пан Андрій.

IMG 8437

- Дуже цікаво. Незвичайно звісно і супер-супер, - каже пані Наталя.

IMG 8383

А от кропивницьку публіку та її реакцію на виставу оцінив і актор столичного театру:

- Я дуже багато чув про місцевий театр. Я тут вперше і мені дуже хотілося сюди потрапити. Адже мені говорили про те, що не тільки дуже красивий театр у місті, а й публіка вдячна.  В принципі я в цьому переконався. Наприклад, перша частина вистави має досить такий комедійний характер і публіка не боїться видавати свої емоції, а це найважливіше для актора. Тому що через цю енергетику, яку видає публіка ми заряджаємося і це дає нам можливість далі працювати, комфортніше бути на сцені й не боятися робити якісь вчинки на сцені. А судячи з того, коли ми перейшли в більш драматичну, філософську, частину і те, що публіка була зосереджена  на тій філософії, яка лунала зі сцени мені говорить про те, що ця публіка інтелектуальна. Вона вміє слухати і думати, - розповів Петро Русаненко.

Глядачі дійсно в комічні моменти сміялися, але здавалося, що з якоюсь обережністю, яка б не порушила загальної гармонії дійства. Натомість після завершення вистави акторам аплодували стоячи. А представники Кропфесту вручили трупі букет квітів та диплом учасника другого мистецького фестивалю «Кропивницький-2018».

Варто відзначити, що до Кропивницького режисер театру «Актор» Ігор Білиць не приїхав, тому відзнаку вручили акторам.

Валерія Жовтун. Фото автора

 

G

Сподобалася стаття?

Реклама
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити