Місцева парафія Московського патріархату відмовилась від каплиці Святого Даниїла (ФОТО)

Опубліковано . в Статті

Кількість переглядів - 3589

Як «Гречка» вже повідомляла, вчора під час святкування Водохреща біля однієї з релігійних споруд стався інцидент, який зафіксували журналісти. Серед іншого, на святі пролунав марш «Прощання слов’янки», другий куплет якої починається рядками "Ждут победы России святые". Цей факт викликав неоднозначну реакцію як у присутніх на святі, так і у користувачів соцмереж, які побачили все це на відео.

watermarked kapl1 

Користувачі соціальних мереж та переважна більшість ЗМІ назвали те, що сталося провокацією, і приписали «заслуги» московській церкві – УПЦ. При цьому «24-й канал» примудрився подати неперевірену інформацію та проілюструвати сюжет про інцидент фотокартками нашого видання з міського саду, де на Сугоклеї Єпископ Кропивницький та Голованівський УПЦ КП Марк правив святкову службу.

Вже сьогодні депутат міської ради Кропивницького Володимир Смірнов у своєму Фейсбуці закликав жителів Кропивницького ігнорувати УПЦ (МП).

«Те що організатори ввімкнули "Прощаніє славянкі" в якості супроводу святкування водохрещення - це чистої води провокація. Мета цієї провокації - розкрутити міжконфесійний релігійний конфлікт в громаді. Втягнути знову у внутрішню ворожнечу суспільство. Зламати нашу віру в Україну і в нас самих, як основу України, і в майбутнє нашої з вами держави, - написав Смірнов. - Але ми ж вже не перший рік це бачимо. Ми вже чітко розуміємо як діяти в таких випадках: Чітко усвідомити - хто організатор і кому вигідно. Нажаль - це УПЦ МП. Ігнорувати цю організацію. Ігнорувати УПЦ МП. Нехай вони відчують, що ми мудріші і розумніші. Зрозуміють, що всі їх потуги - дають від'ємний до їх цілей ефект».

watermarked kapl2

Натомість в прес-службі Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви (Московський патріархат) будь-яку причетність до релігійної споруди неподалік вул. Полтавської. При цьому звинуватили тих, хто збудував капличку, купальню та келію  у "спекулятивному використанні у своїх меркантильних цілях імені святого, на чию честь названо каплицю". 

«Дане джерело не перебуває у підпорядкуванні Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви, а знаходиться у приватній власності невідомих громадян. Все, що викликає асоціацію даного джерела з Православною Церквою Кіровоградщини – це лише назва його на честь місцево шанованого святого – блаженного Даниїла, що вміло та спекулятивно використовують у своїх меркантильних цілях власники земельної ділянки, на якій знаходиться джерело. Керівництвом Кіровоградської єпархії для освячення води на свято Хрещення Господнього на джерелі святого Даниїла жодний священик не направлявся та не брав участі.

watermarked kapl3

Все, що здійснювалось в цей день та взагалі що відбувається на даному джерелі не має ніякого відношення до Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви», - повідомляє прес-служба єпархії УПЦ.

В той самий час офіційний сайт Кіровоградської єпархії УПЦ (МП) повідомляє, що капличку на джерелі відновлено силами саме вірян Кіровоградської єпархії (очевидно УПЦ МП):

«Стараннями духівництва й парафіян Кіровоградської єпархії святиню вдалося відродити: була зведена каплиця над джерелом старця Даниїла, облагороджена територія біля цього святого місця, зібрані архівні документи щодо життєпису цього подвижника. І як підсумок – канонізація старця Даниїла в лику місце шанованих святих».

watermarked kapl4

Як повідомив заступник начальника Управління земельними відносинами КМР Володимир Пидорич, земельна ділянка площею 0,03 га.(300 метрів квадратних) за адресою вул. Криничувата - 1А перебувала в оренді у монаха Серафіма (Шолков Серафим Георгович), відповідно до договору оренди № 316 021 96 від 24 грудня 2014 року.

watermarked kapl7watermarked kapl8

Землю надали під розміщення монашеської келії та трапезної. Проте на сьогодні договір втратив дію, оскільки це передбачено вразі смерті орендаря(Серафім Шолков пішов з життя 20 травня 2016 року).

Продовжує опікуватись земельною ділянкою, джерелом та всіма спорудами мати загиблого, яка називає себе монахиня Георгія.

За словами монахині, вона разом з сином протягом 10 років намагалась навести лад довкола джерела, вже збудували там дзвіницю, келію, приміщення довкола самого джерела.

«Ми вирішили, що будуватимемо все власним коштом і за благодійні пожертви, адже тут весь час люди, - говорить Георгія. – Син постійно їздив до Ялти, там у нього сестра. Він стояв - здавав квартири, привозив гроші і ми потихеньку будували. Після загибелі сина, ми з його сестрою намагаємося довести заплановане до кінця. Це все для українського народу, щоб людина мала змогу прийти посидіти, пірнути, помолитися».

Келія справді не має «приписки» до жодної з конфесій, оскільки будівництво ще не завершене, проте монахиня розповідає, що є православної віри та схиляється до УПЦ (МП), а от Філарета не визнає.

«Ну чого я буду йти до «київського»(патріархата, - авт.), придуманого, з цим Філаретом. Все життя я молилася на церковно-слов’янському. У нас є свій Онуфрій Київський, - заявляє жінка. – Ну чого мені переходити, це ж треба подумати, я ще не готова».

Довідково:
Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій (Орест Володимирович Березовський) народився 5 листопада 1944 року в селі Коритне Вашковецького, нині Вижницького, району Чернівецької області в родині священика.

24 лютого 2014 року Священним Синодом УПЦ (МП) таємним голосуванням обраний на посаду місцеблюстителя Київської митрополичої кафедри, оскільки стан фізичного здоров'я Блаженнішого Митрополита Володимира унеможливив виконання обов'язків Предстоятеля Української Православної Церкви Московського патріархату. 13 серпня 2014 року Митрополит Онуфрій був обраний новим Предстоятелем Української православної церкви (МП). Предстоятеля вибрали з 74 кандидатів таємним голосуванням у два тури. 

watermarked kapl10

Інцидент на Водохреща жінка називає випадковістю і непорозумінням. Георгія переконує, що на ноутбуці, з якого транслювадась музика, чимало пісень, які там вже досить давно, в текст «Прощання слов’янки» не вслуховувалась, адже знає, що там йдеться про «Святу Русь». Те, що нині в країні війна і Росія є агресором, жінка усвідомлює, і жодним чином не збиралась провокувати людей.

«Було багато людей, я весь час зустрічала гостей, з кимось спілкувалася. Заграла ця пісня і хтось підійшов з обуренням і попросив її вимкнути. Я попросила хлопців, щоб вимкнули і знову заходилася до гостей, але пісня програла ще кілька разів. Зрештою, коли частина присутніх почали обурюватись, ми просто убрали на цій пісні звук і все, а далі грала вже духовна музика», - говорить монахиня. – Я себе картала потім за ту пісню, адже для нас найголовніше щоб не було між нашими народами суперечок».

watermarked kapl12

Існує кілька версій тексту до відомого маршу Василя Агапкіна, створеного ним у 1912 році. Перший текст з’явився у 1914 році, його автор невідомий:

«Вспоили вы нас и вскормили,
Отчизны родные поля.
И мы беззаветно любили
Тебя, Святой Руси земля.

Припев:
Но грозный час борьбы настал,
Коварный враг на нас напал.
И каждому, кто Руси сын,
На бой с врагом лишь путь один».

Після цього варіанту було написано ще 5 текстів на відому музику. А у 90-х роках актор Андрій Мінгальов написав той варіант, що прозвучав під час релігійного свята у Кропивницькому:

"Много песен мы в сердце сложили,
Воспевая родные края,
Беззаветно тебя мы любили,
Святорусская наша земля.
Высоко ты главу поднимала,
Словно солнце, твой лик воссиял,
Но ты жертвою подлости стала
Тех, кто предал тебя и продал.

И снова в поход труба нас зовёт.
Мы все встанем в строй
И все пойдем в священный бой.
Встань за Веру, Русская земля!

Ждут победы России святые,
Отзовись, православная рать!
Где Илья твой и где твой Добрыня?
Сыновей кличет Родина-мать.
Под хоругвии встанем мы смело
Крестным ходом с молитвой пойдём,
За Российское правое дело
Кровь мы русскую честно прольём.

И снова в поход труба нас зовёт.
Мы все встанем в строй
И все пойдем в священный бой.
Встань за Веру, Русская земля!

Все мы — дети Великой Державы,
Все мы помним заветы отцов,
Ради родины, чести и славы
Не жалей ни себя, ни врагов.
Встань, Россия, из рабского плена.
Дух победы зовёт, в бой пора!
Подними боевые знамена
Ради Веры, Любви и Добра.

И снова в поход труба нас зовёт.
Мы все встанем в строй
И все пойдем в священный бой.
Встань за Веру, Русская земля!"

«Гречка» слідкуватиме за розвитком ініціатив, що виникли в соціальних мережах в зв’язку з вчорашнім інцидентом.

Сподобалася стаття?
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити

мир тв