«ШеФест»: як загубитися в часі, потрапивши на батьківщину Шевченка, та сп’яніти без вина (ФОТО)

Опубліковано . в Статті

Кількість переглядів - 4044

 

Два дні - 12 та 13 серпня на Черкащині, у селі Моринці проходив фестиваль, присвячений Тарасу Григоровичу Шевченку - "ШеФест". Поціновувачі творчості Кобзаря з'їхалися зі всієї України на його батьківщину. 

 

Це був четвертий Шевченківський фестиваль. На ньому діяли різні локації. Це - просвітницька галявина, художня галявина, дитяча галявина, театральна сцена і, звісно, - музична.

Музика, поезія та лекції

Просвітницька галявина працювала від півдня. Якби у неї була б бечівка, то вона звучала б як «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь і свого не цурайтесь». На ній проходили лекції, поетичні та музичні виступи. Зокрема, Юрій Митрофаненко, кандидат історичних наук із Кропивницького представляв свою лекцію, яка звучала як "Образ Шевченка в процесах української революції 1917-1921 рр.».

"Мене запросила Єлизавета Тарасова, яка знала мене по фестам, по екскурсіям, по спілкуванню, статтям. Вона запропонувала цю тему, адже намагалася поєднати "ШеФест" і сторіччя української революції. А ці поняття взаємопоєднані, я писав на цю тему лекцію, у мене був виступ на конференції в Дніпрі. Мені є що сказати і показати ланцюг поколінь: Шевченко - Українська Революція - сучасність - "ШеФест"", - поділився Юрій Митрофаненко.

Також на просвітницькій галявині грав гурт із Кропивницького, лауреат багатьох конкурсів, - "EFIR". Вони минулого року виграли конкурс "ШеПісня":

"Ми дізналися, що буде конкурс пісень на тексти Шевченка і зацікавила ця думка. Дуже довго нічого не народжувались. Але буквально в останні моменти до мене прийшло переосмислення однієї із поезій. І тоді в окремій частині твору виділив якусь думку, з якої пішла текстова редакція. Пісня називається "Твої діти". Десь за півтора-два тижні ми її записали і надіслали на конкурс. На щастя, ми його виграли і потрапили до збірки "ШеПісня 2017". А в рамках фестивалю відбувається презентація цих пісень, тому нас і запросили", - розповів Євген Скрипник, вокаліст гурту.

У конкурсі приймало участь більше 20 виконавців, і до збірки ввійшли близько 60-ти відсотків із них.

І з кропивничан на просвітницькій галявині ще "засвітилися" два поети - Олександра Гонтар та Сергій Ткаченко. Вони брали участь у поетичному батлі. Змагалися за звання кращого поета "ШеФесту" 21 учасник. Олександра та Сергій вийшли у другий півфінальний тур, потрапивши у 11-ку, але до трійки фіналістів не потрапили.

Також, на головній музичні сцені другого дня виступав ще один гурт з Кропивницького - «Проти течії», які грають у жанрі партизан-рок.

Це те, що стосувалося творчого наповнення фестивалю. Але були і інші моменти, які є цікавими.

«Тут п’яніють без вина»

Організатори потурбувалися про безпеку людей на фестивалі. Зокрема, зробили його безалкогольними: по всій території Моринців був заборонений продаж алкоголю. У перший день навіть вилили пляшку горілки із головної музичної сцени в знак того, що територія фесту – алко-free. Та не всі з присутніх були адептами здорового способу життя, тож зустріли цей факт неоднозначно.

Коли до наметового містечка донеслася чутка про подію з пляшкою горілки - виник такий органічний діалог:

- там пляшку горілки зі сцени вилили!

- тю, а так чого?

- це був такий перформанс, вони митці.

- та до біса таких митців!

Найбільше обурень було у магазинах. Постійно хтось сперечався з продавчинями з приводу заборони продажу (замість того, щоб постигнути дзен та подумати «мені однаково»). І що парадоксально: майже всі незадоволені були п'яними. Отож, на ґрунті відсутності алкоголю в магазинах виникло більше конфліктів, ніж якби його продавали вільно. Можливо, всі ті алкогольні анархісти згадали мудрість Кобразя – «Борітесь –поборете», і тому були такими наполегливими у своєму бажанні промочити горло?

Алгоритм загублення в часі

Поговоривши про духовне та не дуже, можна і про матеріальне завести мову. На території фестивалю діяла ярмарка, на якій продавались різні товари українського виробництва та сувеніри на згадку. Також, був фуд-корт з їжею, приготованою на вогнищі. Загалом, можна було погрузитися в автентичну українську атмосферу – купити вишиванку, пройтися Шевченковим краєм, поїсти щойно зняту з ватри їжу. До того ж, на території фесту не ловив 3G, тож зв'язок з реальність втратити було досить легко (і для цього дійсно не треба було пити).

Наметове містечко

Всі високоінтелектуальні, проблемні дискусії на фесті проходили на території наметового містечка. Після заходу сонця (намети стояли в полі, тому вдень там складно знаходитись) гості заходу збиралися компаніями та ділилися вражаннями, читали поезію, співали пісні.

Замість висновків

Фестиваль допомагає змінити сприйняття Шевченка як культової особистості нашої країни. Тепер – це не поет, догматичне вивчення поезій якого у школах та інших навчальних закладах  не викликав особливого захоплення. Лекції, екскурсії на фестивалі допомагають подивитися на нього інакше. І після цього можна пустити Шевченка «В кожну хату!» (як того прагнуть організатори) не тому, що таку думку навіє патріотичне виховання, а тому, що це є внутрішня потреба. 

 

Сподобалася стаття?
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити

мир тв