Суспільство

«Ось вам і руський мір»: церква в Аджамці залишилася без московського патріархату й ікон (ФОТО, ВІДЕО)

. 11801

Аджамська релігійна громада у травні 2022 року перейшла від московського патріархату до Православної церкви України. Проте коли віряни потрапили до Свято-Покровської церкви, то недорахувалися ікон, дзвонів та іншого майна. Кіровоградська єпархія московського патріархату у свою чергу звинуватила вірян у «рейдерстві» храму.

Місцеві віряни розповіли, як десятиліттями зносили власні ікони до церкви та чому із 2014 року перестали відвідувати службу місцевого священника московського патріархату.

Adja1

Аджамські віряни перейшли до ПЦУ

Як розповіла голова Аджамської сільради Тетяна Зайченко, розмови про зміну канонічної належності у громаді ходили ще з 2014 року. У 2022 році було зібрано близько 1250 підписів за перехід парафії до Церкви українського підпорядкування, а під час зборів релігійної громади 347 вірян проголосували за те, щоб стати частиною Кропивницької єпархії ПЦУ.

«Ні про який захват будівель і мови не йде – перехід відбувається виключно демократично», – підкреслила вона.

26 травня віряни отримали офіційне розпорядження від обласної адміністрації про реєстрацію релігійної громади Кропивницької єпархії.

«Поки шукаємо священника. Ми звернулися до єпископа Кропивницького і Голованівського Марка, щоб він підказав», – зазначив голова релігійної громади Анатолій Олійник.

Чоловік розповів, що представнику Кіровоградської єпархії московського патріархату отцю Олександру Ігнатьєву, який служив до цього в місцевій церкві, показали документи про перехід і попросили у понеділок передати ключі від церкви. Напередодні в суботу вхід до церкви опечатали.

Adja0.jpg

Зайшли у церкву – а ікон немає

У понеділок, 6 червня, на подвір’я церкви прийшли віряни разом з головою релігійної громади Анатолій Олійником і адвокатом. До них вийшов отець Олександр Ігнатьєв, священник Храму Благовіщення Пресвятої Благородиці УПЦ Кіровоградської єпархії Іван Верескун – також з адвокатом.

Adj1

Віддавати ключі священник відмовився, тож вірянам довелося проходити у приміщення церкви через бокові двері, а не центральний вхід. На місце викликали сільську голову та представників виконкому, щоб вони були свідками передачі майна релігійній громаді.

«Коли зайшли парафіяльна рада, віряни і ми, то побачили, що іконостас зруйнований, ікони відсутні. На дзвіниці недорахувалися п’яти дзвонів – лише два найбільших лишилися, які без спецтехніки не зняти», – пояснила Тетяна Зайченко.

При цьому деякі ікони були зняті зі стін і стояли на підлозі. Ревізійна комісія від релігійної громади складала список усього, що зникло з церкви.

Adja2

«Скільки люди своїх ікон сюди зносили ще з 1991 року, ремонтували тут все, фермери скільки грошей сюди повкладали. А зараз все обдерто: ось він, руський мір. Як можна було так розграбити церкву?», – обурилася представниця релігійної громади Аджамки Тамара Кудря.

Adja4

Олександр Олійник викликав поліцію і написав заяву.

У поліції прокоментували, що патрульні були присутні біля церкви у понеділок зранку для забезпечення громадського порядку. Наразі правоохоронці проводять перевірку за отриманою заявою про зникнення майна. 

Проповідування руського міра

Як розповіла місцева вірянка Наталя Іваніна, більшість релігійної громади перестала відвідувати церкву ще з 2014 року через проросійську позицію отця Олександра Ігнатьєва.

«Ми давно перестали сюди ходити, бо тут проповідували руський мір. І ще запитував, що як нападуть бандерівці, чи будемо ми церкву захищати», – розповіла вірянка. За її словами, отець Олександр запевняв під час проповідей, що росіяни є «братнім народом», тому захищатися від російських загарбників начебто не треба. А у самій війні він винив не державу-агресорку росію, а «американських масонів».

Тож з усієї місцевої громади, за словами вірян, церкву продовжували відвідувати 12 людей.

Adja5

Церква в Аджамці була збудована місцевими мешканцями ще у 1912 році. Після приходу Радянського союзу у приміщенні церкви облаштували фінансовий відділ райдержадміністрації, пізніше бібліотеку, а потім музей.

Як пояснив Василь Богуненко, який був головою релігійної громади  з 1989 по 1999 роки, музей був занедбаний, адже за ним ніхто не доглядав.

«Тоді я зібрав разом з місцевими мешканцями 10 тисяч радянських карбованців і викупили церкву знов у власність громади. Всі разом її облаштовували, приносили свої ікони. Несли сюди пожертви на свята, на похорони», – уточнив Василь Богуненко.

Тетяна Зайченко також підкреслила, що церкву добудовували і утримували за кошти місцевих мешканців, багато жертвували зі своїх коштів місцеві фермери на ремонт будівлі.

Що кажуть у Кіровоградській єпархії

Сам отець Олександр Ігнатьєв пояснити, куди ділися ікони і дзвони з церкви, відмовився. Журналістам він сказав, що на всі запитання відповідатимуть у Кіровоградській єпархії.

Щодо ж єпархії московського патріархату, то свою позицію організація оприлюднила на офіційному сайті напередодні, 5 червня. У тексті публікації релігійну громаду Аджамки звинуватили у «рейдерському захопленні» храму. Згідно з позицією місцевої єпархії московського патріархату, збори були скликані начебто із «застосуванням впливу посадових осіб», і тому є «порушенням Конституції України».

Раніше «Гречка» розповідала, як мешканці п’яти сіл у Новоукраїнському районі виступили за перехід місцевого храму до Православної церкви України і відмову від московського патріархату. Тоді священник у відповідь викликав поліцію.

Поширюйте

Коментуйте


Реклама