Фестиваль "Кропивницький": як фінансувалось свято

Опубліковано . в Статті

Кількість переглядів - 1396

Третій Національний мистецький фестиваль “Кропивницький”, який відбувся минулого тижня, цього року змінив не лише формат, а і спосіб фінасування.

38728922 1841116619318582 8293015226425540608 n

Про долю фестивалю в майбутньому "Гречка" писала раніше. Зараз колеги з "Без купюр" дослідили питання фінансування.

Від «Арт-Україна» до «Спілки композиторів»

Готуватись до проведення мистецького фестивалю розпочали задовго до оголошення точних дат його проведення. При формуванні бюджету України на 2019 рік, питання винесення фінансування заходу окремим рядком, як це було в 2018 році, вирішено не було. Кошти, а це близько 9 мільйонів гривень, заклали в бюджеті Міністерства культури України. Організатором, а якщо бути точнішим розпорядником коштів виділених на фестиваль, несподівано було обрано Національну спілку композиторів України. Минулого року даним питанням опікувалось ДП «Державна дирекція міжнародних конкурсів та мистецьких програм «АРТ-Україна».

«Були рішення бюджетного комітету… щоби підтримати власне всі спілки які є в Україні. Ті проекти загальнонаціональні, які йшли окремим рядком в бюджеті України, цьогоріч за них відповідальні різні спілки. Бо колись були такі нападки, а що роблять спілки? Наразі спілки можуть займатись і проектною роботою», – прокоментував прийняте рішення міністр культури України Євген Нищук.

Голова спілки Ігор Щербаков у телефонному коментарі зауважив, ідея щодо адміністрування заходу через композиторську організацію належала чиновникам Мінкульту. З одного боку спілка не витрачала особливо зусиль на організацію «Кропфесту», з іншого отримала гарантовані 5% від загального бюджету фестивалю як офіційний розпорядник коштів.

«Від нас цією справою займалась виконавчий директор Ольга Кононенко. Все інше було ініціативою Проскурні (головний режисер «Кропфесту-2019» Сергій Проскурня – Авт.) ну і самого Горбунова», – наголосив Щербаков. Пані Кононенко для «Кропфесту» людина не нова. З 2017-го року саме вона є виконавчим директором Національного мистецького фестивалю «Кропивницький».

Розповідає, на рахунки спілки на момент проведення заходу від Мінкульту надійшло 7 мільйонів гривень, залишок спілчани планують отримати вже у серпні. Розповіла Ольга Кононенко й важливий факт про фінансування цьогорічного фестивалю. На відміну від попередніх років, коли захід було вписано до видатків національного бюджету, цьогоріч спілка отримала можливість фінансувати не весь фестиваль загалом, а його частини, окремо одна від одної. На це варто звернути увагу і далі ми пояснимо чому це важливо.

Фінансові питання

Проблемою фестивалю є й те, що от вже третій рік поспіль розподіл бюджетних коштів, виділених на проведення «Кропфесту», відбувається «за щільно зачиненими дверима». Станом на 18 липня в системі ProZorro розпорядник фестивальних мільйонів, Національна спілка композиторів України, не опублікувала жодного звіту про укладені договори, не кажучи вже про проведення конкурентних торгів щодо надання послуг відеозйомки, забезпечення світловою і звуковою апаратурою та іншого. А це, у свою чергу, є грубим порушенням ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі». Більше того, Міністерство культури України проігнорувало не один десяток запитів кропивницьких журналістів щодо звітності по фінансуванню «Кропфестів».

Пояснити подібне небажання ділитись з медійниками інформацією очільник міністерства Євген Нищук не зміг, зауваживши, про подібні факти йому невідомо, однак він спробує розібратись із даними питанням.

Однак повернімося власне до витрат цьогорічного фестивалю «Кропивницький», єдиним джерело інформації про які наразі є «Єдиний веб-портал використання публічних коштів». Почати варто з того, що із анонсованих 9 мільйонів, чи навіть 7 мільйонів гривень, про які казала Ольга Кононенко, в системі, станом на 17 липня, наявні платіжки лише на загальну суму 3,04 мільйони гривень.

Як ми вже згадували, замовник послуг, а саме Національна спілка композиторів України, роздробила фестиваль на окремі заходи. А це, принаймні в теорії, дозволило уникнути обов’язкового проведення відкритих конкурентних торгів через систему ProZorro. Наприклад ФОП Лисенко Віктор Федорович вже встиг отримати 814,16 тисяч гривень за 7-ма договорами. Зокрема, підприємець підписав 5 замовлень, загальною вартістю 442.16 тисяч гривень, щодо надання поліграфічних послуг під час проведення мистецьких блоків фестивалю, а саме: «Кропивницький Арт-простір», «Івасюк триб’ют», «Герої серед нас», «Крилатий Кропфест. Вище неба» та «Той, хто далі йде». Ще на 372 тисячі гривень за 2-ма договорами ФОП забезпечив організаторів «Кропфесту» сувенірною продукцією. Окрім власне діяльності як ФОПа Віктор Лисенко, спільно зі своїм сином Сергієм Лисенком, є співвласником ТОВ «Код» і ТОВ «Код-експрес» які спеціалізуються на поліграфії. Вартий уваги той факт, що колишня дружина Сергія Лисенка Вікторія Лисенко є не лише довіреною особою кандидата в нардепи та ініціатора «Кропфесту» Олександра Горбунова, а й, судячи з фотографій у мережі Фейсбук, знаходиться з ним у романтичних стосунках.

Не обійшлось на фестивалі і без передвиборчої агітації. Навіть якщо не зважати на щоденну появу Олександра Горбунова на сцені «Кропфесту» як ініціатора даного культурного починання та лазерну проекцію імені та прізвища нардепа на будівлю ОДА, вистачало кандидата-мажоритарника й на листівках та програмках, що роздавались під час фестивалю жителям та гостям міста.

«Друкована продукція, яку поширювали під час фестивалю, має ознаки агітаційної. А оскільки вона була надрукована за бюджетний кошт, тут ймовірне порушення п.4 ст.74 (агітація під час заходів, організованих органами державної влади, органами Автономної республіки Крим, органами місцевого самоврядування, державними чи комунальними підприємствами, закладами, установами, організаціями) та п.6 ст. 68 Закону України “Про вибори народних депутатів України”», – прокоментувала виявлені порушення Зоя Лебідь, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області.

Достойно оцінили й роботу музиканта та композитора Ростислава Домішевського, який в 2017-му році був членом оргкомітету «Кропфесту», а на початку цього року отримав від Мінкульту звання «Почесний діяч мистецтв України». Як фізична особа-підприємець, екс-учасник гурту «Скрябін» вже отримав від організаторів фестивалю кошти за три договори вартістю 259,49 тисяч гривень: 133 тисячі за послуги з виготовлення відеофільмів та ще 26,49 тисяч гривень за підготовку та постановку виступу групи «Luiku». Як не дивно, на цьогорічному фестивалі послуги самих виконавців були далеко не найбільшою статтею витрат. Принаймні станом на 17 липня за виступ групи «ТІК» було заплачено 85,96 тисячі гривень, Христини Соловій – 59,7 тисяч гривень, а «Скай» – 51,6 тисяч гривень. «Державний академічний естрадно-симфонічний оркестр України» за свій акомпанемент під час «Івасюк триб’ют» взяли 24 тисячі гривень. А от за послуги аранжування та набору партитур для триб’юту композитор Євген Петриченко отримав з бюджету 149,4 тисячі гривень.

Цікавою є заява головного режисера «Кропфесту» Сергія Проскурні, який пообіцяв театральне продовження цьогорічного фестивалю уже в жовтні. Однак, за які кошти це буде реалізовано, незрозуміло, адже виконавчий директор Ольга Кононенко нас запевнила – наявний бюджет використали під нуль. Та й сам ініціатор мистецького заходу Олександр Горбунов не впевнений у майбутньому свого дітища, наголошуючи, що доля “Кропфесту” багато в чому залежатиме від того, як пройдуть вибори 21 липня.

G

Сподобалася стаття?

Реклама
Реклама

Додати коментар

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит.

У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Захисний код
Оновити

мир тв