Творчий вечір кіровоградського поета зібрав особливих гостей(ФОТО)
8 листопада 2012 року у приміщенні Кіровоградського обласного краєзнавчого музею відбувся творчий вечір поета, члена обласного літературного об’єднання «Степ» Олександра Косенка.
Подія привернула додаткову увагу ще й почесними гостями, участь яких була проанонсована раніше. Чиновиті, відомі як законодавці української літературної моди, Євген Баран, Володимир Шовкошитний та Станіслав Бондаренко привітали Косенка із виходом збірки «На сьомий день», що вже відзначена обласною премією імені Євгена Маланюка.
Не зважаючи на можливість широкого знайомства із творчістю автора, заслуховування чудових зразків художньої декламації, що відлунювали терпкою схвильованістю голосу Арсенія Тарновського, – про нього на вечорі згадувалось неодноразово, – захід на якійсь миті загрожував перерости у засідання політичного клубу. Взнаки дається ситуація загальної пост-виборчої розгубленості; Станіслав Бондаренко, заступник головного редактора «Літературної України», розкрив причини кризового становища відомого щотижневика. Однак рештки протокольної серйозності остаточно розігнали пісні (в основному романси та осінні імпресії) на слова Косенка, виконані його другом у сценічній манері широкого розгонистого жесту, на ефектних заломах емоцій, як у справжнього барда.
Поетична збірка «На сьомий день» фактично кристалізувала риси художньої своєрідності письма Олександра Косенка, серед яких, як відзначили Василь Бондар та Віктор Погрібний, передусім впадає в око «густа метафоричність», любов до складних за структурою образів, що поступово розмотуються, вилущуються з оболонки початкового слова китицями асоціацій, уявних картин і смислів на кожному новому повороті тягучого медитативного плаву («Твої зіниці випали мені», «Закутайся у жовте і червоне»). Проте однозначно ця лірика не об’єктом салонного милування, таким собі сховком рідкісних синонімів і священних архаїзмів. Чи не кожен вірш має свого уявного адресата – часто рольову модель сучасника, – із яким ліричний герой намагається становити зв’язок, розтрусити застояний спокій його внутрішнього життя; проблемність і нервова пошуковість творів Косенка проявляється також в історичних та міфологічних візіях, характерному конструюванні притчової сюжетики деяких поезій («Монолог із Богом», «Український дім», «297»).
На часі публікація нової віршованої збірки Олександра Косенка під назвою «Гартування води», посприяти якій зголосилися відомий поет, народний депутат першого скликання та засновник видавництва «Український пріоритет» Володимир Шовкошитний, а також члени обласного літературного об’єднання «Степ» Віктор Погрібний та Василь Бондар.
Валентина Головань
Фото: Василь Левицький